Ren ren mat

I veckan bjöds det på renskav, renfilé, renhjärta, rentunga (!?) och hemma gjord mos med sås och rårörda lingon. Ah, vilken smaskig smakupplevelse! INTE hjärta eller tunga för min del men flera vågade prova dessa.

Renfilén och renskaven var det godaste jag ätit när det gäller vilt! Blev helt vild av lycka i hela kroppen av dessa MÖRA och VÄL tillagade rätter.

Att sällskapet var trevligt gjorde ju inte saken värre! Maten blir en större njutning om man njuter av sällskapet!
En del dryck slank ner i farten och min trevliga bordsgranne behövde hjälp med att dricka så det är ju självklart man ställer upp och dricker ;) ;) ;) eller hur?




Det var nog samer som kockade för oss! Hei loile loile loile!

När vi hade ätit så joikkade vi i kör! Finns det något vackrare musikaliskt ljud än joik? Kanske inte just vår joik men det fanns även äkta samer som joikkade så allas öron fladdrade av glädje!

Kommentarer
Postat av: LL

vill me äta så gott och varf int med exotic joik! spännande fast jag knappt vet va joik e

2011-02-01 @ 20:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0