EN OSKYLDIG FIKA?

Josse och jag skulle ta en kopp latte och te på fiket. Utbudet på fikat var skralt denna dag och det var lätt att motstå det minimala utbudet. Nu ska vi vara nyttiga bestämde vi. Hon hade köpt en påse bilar och vi bestämde att vi ger den till den som vi skulle träffa. Han fick den och blev glad. WOW, vi hade äntligen blivit nyttiga! När vi åkte från fiket, i samma bil så kunde man ju ana att det går åt helsike.

Vi hade så roligt möte och vi var så laddade och nöjda. Jag hade sagt åt min LOVE att vi fikar och kommer hem. Nu var det färdig fikat och jag och Josse tittade på varandra och suckade.

JOS- Synd att man inte blir mätt på vätska
JAG- MAKKARA-HERKKU!
JOS- Lägg av, vi ska inte äta dålig mat
JAG- Nej, det ska vi inte!
JOS- Bjuder du?
JAG- Ja
JOS- Kan vi inte vara starka och motstå lusten?
JAG- Nej
JOS- Jag ska uppträda med sång om en timme
JAG- Du blir lyckligare när du får njuta av god mat innan, sången blir bättre
JOS- Det är säkert stängt, men vi kan ju åka förbi och kolla
JAG- Och hoppas att det är stängt!
JOS- Hoppas, hoppas, hoppas
JAG- Ska du ha allt på? 
JOS- Jo och mycket vitlök! 

Detta kallas MAKKARA-HERKKU och betyder korvgott ungefär. Vi parkerade på ett lugnt ställe och satt och åt i tystnad. Ångesten var som bortblåst. Hela bilen var fylld av lycka och vitlök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0