Choklad stop

JA, då är det två veckor kvar till julafton.  Har julhandlat färdigt till 80 % SKÖNT! Har planerat väl för att INTE köpa onödiga grejer som alla har för mycket av MEN gillar verkligen att shoppa åt andra. Synd att börsen inte orkar vara med så mycket som jag vill!

NU har jag och några sötisar slagit vad, ett SOCKER vad! Från och med idag så äter vi ingen godis, kex, ingen bulla eller chips innan julafton! Ingen läsk heller! Hur ska min kropp klara sig?
Tanken är ju att kroppen ska rensas och må bättre!

SOCKERBEROENDE är lika starkt som nikotin och alkohol beroende, alltså INGEN lek!!!

Det går än så länge skit bra! Ja, det är ju första dagen idag :)
Berättar på måndag hur helgen gick MEN nu ska jag klara detta fram till jul för att:

1: Jag är starkare än sockerberoendet
2: Förstår verkligen att det är bäst att låta bli socker
3: Jag gör kloka socker val för att min kropp mår bättre utan socker

Ok, dessa tre skäl är påhittade! LÖGN! 
Jag slutar bara för att vi har slagit vad om 500 kr!


Detta är VÄRLDENS godaste godis! Jag skulle kunna äta detta varje dag, måltid och hela tiden! Det verkar som att jag kommer att förlora 500kr. Vill inte! Mycket pengar! Vi får se! Hoppas jag klarar men det känns liksom lite kört från början MEN än så länge har jag klarat! Ha en FIN helg! KRAM

Kommentarer
Postat av: mange

heja på! vet att det på riktigt är som droger, godis om man är beroende

2010-12-11 @ 18:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0